Borttagning av födelsemärken med laser

Laserbehandling är en effektiv och snabb metod för avlägsnande av många hudförändringar utan stygn och utan större blödning. Av födelsemärken lämpar sig mjällvårtor eller seborroisk keratos och lipomer under huden, dvs. intradermala nevi för borttagning med laser.
Boka tid till borttagning av födelsemärken hos laserexpert >

Med laser kan man behandla vissa typer av födelsemärken och många slags hudförändringar, vilkas avlägsnande kirurgiskt är onödigt eller krävande. Lasern är exakt och återhämtningen sker relativt snabbt. Hudsjukhuset använder en avancerad koldioxidlaser med ultra short pulse-teknik som lämpar sig utmärkt för behandling av bl.a. följande hudförändringar:

• Mjällvårtor eller seborroisk keratos
  • Lipomer under huden eller intradermala nevi, i synnerhet i ansiktet
  • Xantelasma eller gula fläckar av fett kring ögonlocken
  • Många olika slags knottror, såsom milium och hidrokystoma
  • Slemcystor eller myoxid cysta
  • Sega, enskilda vårtor
  • Keloider i ytteröron eller överdrivna ärrbildningar

Vanligen skickas borttagna födelsemärken till patologisk undersökning, med vilken klarläggs om födelsemärket är elakartat och om det finns behov för eventuella fortsatta åtgärder. Totalpriset för borttagning av ett födelsemärke är i allmänhet c. 350–600 € beroende på situationen, borttagningsmetoden och eventuell patologisk undersökning.
[hinnasto_taulu id=’1766′]
För borttagning av födelsemärken bokas en tid till en hudläkares mottagning, som tillsammans med patienten väljer en för situationen lämplig behandlingsmetod. Våra laserexperter behärskar även kirurgisk borttagning av födelsemärken. Då du bokar en tid uppge i fältet för tilläggsinformation ditt önskemål om borttagning av födelsemärke.
Boka tid till laserexpert för borttagning av födelsemärke >