Konsultation för plastikkirurgiska behandlingar 0 €

Plastikkirurgiska ingrepp och behandlingar inleds alltid med en konsultation där patientens situation och målsättningar diskuteras före själva ingreppet. Konsultationsbesöket hos en sjukskötare med inriktning på plastikkirurgi är kostnadsfritt.

Plastikkirurgiska ingrepp och behandlingar kan korrigera flera olika slags estetiska och funktionella besvär som stör människors vardag och minskar deras livskvalitet. Vårdvägen inleds alltid med ett konsultationsbesök hos en plastikkirurg eller sjukskötare.

Kostnadsfri konsultation

Konsultationsbesöket hos en av Hudsjukhusets erfarna sjukskötare med inriktning på plastikkirurgi är kostnadsfritt. Under besöket diskuteras patientens behov och önskemål samt eventuella andra frågor som patienten kan ha.

Syftet med besöket är att kartlägga vilket ingrepp eller behandlingssätt som bäst lämpar sig för patienten och upprätta en kostnadsberäkning. Centralt är att skapa en gemensam, realistisk uppfattning om vilka resultat som kan uppnås och diskutera de eventuella riskerna. I slutet av besöket bokas en tid för själva ingreppet. Konsultbesöket förpliktar dock inte kunden att göra något.

Förutom sin expertis inom plastikkirurgi är sjukskötarna också mästare på att lyssna och engagerade i att hitta bästa möjliga lösning för varje klient.

Boka tid till en kostnadsfri konsultation för plastikkirurgi >

Högkvalitativ plastikkirurgi – för helt vanliga människor

Plastikkirurgiska operationer och ingrepp är ofta en bra lösning för vanliga människors utseenderelaterade problem.

Till Hudsjukhusets tjänster inom plastikkirurgi hör bland annat:

• Facelift: Föryngrar ansiktets och halsområdets utseende på ett effektivt och långvarigt sätt.
  • Operation av övre ögonlocket: Ett litet och enkelt ingrepp som kan ändra utseendet dramatiskt. När den överflödiga huden och fettet i det övre ögonlocket tas bort, försvinner den trötta och nedstämda blicken och ansiktet får ett yngre och fräschare utseende.
  • Injektionsbehandlingar (med fillers eller botulinum): Slätar ut linjer och rynkor runt ögon och mun samt ger ansiktet ett jämnare, ungdomligare utseende.
  • Fettöverföring: Återställer ansiktets fyllighet och naturligt vackra form.
  • Ärrkorrigering: Störande ärr korrigeras och blekas för att lindra det kosmetiska eller funktionella besvär de orsakar.
  • Bröstoperationer: På Hudsjukhuset görs bröstförstoringar med implantat eller fettöverföring, bröstminskningar, bröstlyft, feminisering och maskulinisering av bröstkorg samt olika typer av rekonstruktiv kirurgi av bröst och bröstvårtor.
  • Abdominoplastik: Överflödig hud i bukområdet avlägsnas kirurgiskt för att återställa midjan till sin naturliga form. Även magmuskeldelning efter graviditet kan korrigeras genom kirurgi.
  • Fettsugning och uppstramning av hud: Subkutana fettansamlingar minskas lokalt och eventuell överflödig hud som uppstår efter fettsugningen avlägsnas kirurgiskt.

Hudsjukhusets erfarna sjukskötare kartlägger patientens situation, behov och önskemål för att hitta rätt behandling eller behandlingsform.

Till din tjänst

Sjukskötare
Ansvarig sjuksköterska, Sjuksköterska, Sårsköterska
Esteettinen sairaanhoitaja

Nästa lediga tider

Det finns inga lediga tider just nu. Kontrollera situationen senare eller välj en annan tjänst.
{{ appointment['time'] }}
{{ appointment['ApptLength'] }} min