Mekanisk rengöring av huden och ansiktsmassage

En mekanisk rengöring av huden hjälper dig att slippa komedoner eller pormaskar och förbättrar hudens skick. Till behandlingen kan också anslutas en förberedande ansiktsmassage. Alltid behöver det inte finnas ett behov av en hudrengöring eller särskilda ansiktsbehandlingar. Till kosmetologen är du också välkommen för en liten avkopplande stund i form av en ansiktsmassage.
Gå till tidsbokningen >

Mekanisk rengöring av huden

Med en hudrengöring får du hjälp med borttagning av komedoner eller pormaskar i ansiktet eller på kroppen. Kosmetologen rengör huden med lämpliga rengöringsprodukter, varefter huden kan peelas. Peelingen underlättar borttagningen av pormaskar och bidrar till att andra vårdmedel sugs upp i huden.
Efter peelingen värms huden upp med vattenånga, för att hudporerna ska öppna sig och orenheter kan avlägsnas så skonsamt som möjligt så att de inte täpper till hudporerna. Därefter appliceras på huden antingen ett lugnande serum eller en mask beroende på situationen. Behandlingen slutförs med en lugnande eller balanserande vårdkräm och vid behov kan man också applicera en lätt döljande make-up, såsom en tonande dagkräm.
Vid hudrengöringar kan du också boka ansiktsmassage, som mjukar upp och förbereder huden för rengöringen. Massagen kan utföras på området kring ansiktet och halsen eller som en version där den sträcker sig ända ner till skulderpartiet. Det finns situationer där man inte nödvändigtvis rekommenderar massage i samband med en mekanisk rengöring. Exempelvis akne eller en mycket inflammerad hud med variga finnar passar inte ihop med en massage.
En mekanisk rengöring av huden kan också göras på kroppsområdet t.ex. på rygg, skuldror eller dekolletage. Uppge detta då du bokar tiden, så att kosmetologen bokar en tillräckligt lång tid för din behandling.
Observera att efter alla hudrengöringsbehandlingar ska du i 12 timmar undvika bastu, solarium, solbad, svettig motion och mekaniska retningar. Huden behöver en vilotid efter rengöringen

Ansiktsmassage

Ansiktsmassage är en härlig behandling, där kosmetologen i samband med massagen låter huden suga upp de verksamma ämnen som huden behöver för tillfället, t.ex. om huden är torr, känslig eller annars livlös t.ex. efter en sjukdom. Behandlingen avslutas med en ansiktsmask och en vårdande kräm.
Gå till tidsbokningen >
Tidsbokningen kan du också göra per telefon 0406588448 eller med e-post katja.khalifi@ihosairaala.fi.