Ihon mekaaninen puhdistus

Ihon mekaaninen puhdistus ja kasvohieronta

Oletko kiinnostunut plastiikkakirurgisista hoidoista? Asiantuntijan konsultaatio nyt 0€ – varaa aika.

Ihon mekaaninen puhdistus ja kasvohieronta

Ihon mekaaninen puhdistus auttaa pääsemään eroon komedoista eli mustapäistä ja parantaa ihon kuntoa. Hoitoon voi liittää myös valmistelevan kasvohieronnan. Aina ei välttämättä ole tarvetta ihonpuhdistukselle tai kasvojen erikoishoidoille. Kosmetologille olet tervetullut myös pieneen rentoutumishetkeen kasvohieronnan merkeissä. Ajanvaraus tapahtuu valitsemalla ensin hoito ja sen jälkeen vapaa aika.

Siirry ajanvaraukseen >

Lisätietoja hoidoista saat numerosta 010 4192020 tai suoraan kosmetologeiltamme puhelimitse 0406588448 (Katja Khalifi) tai  sähköpostilla katja.khalifi@ihosairaala.fi

Ihon mekaaninen puhdistus

Ihonpuhdistuksella saat apua komedojen eli mustapäiden poistoon kasvojen ja vartalon alueelta. Kosmetologi puhdistaa ihon ihotyypille sopivalla puhdistustuotteella, minkä jälkeen iho on mahdollista kuoria. Kuorinta helpottaa mustapäiden pois ottamista ja edistää muiden hoitoaineiden imeytymistä.

Kuorinnan jälkeen kasvojen ihoa lämmitetään vesihöyryllä, jotta ihohuokoset saadaan auki ja epäpuhtaudet mahdollisimman hellävaraisesti puhdistettua pois tukkimasta ihohuokosia. Tämän jälkeen iholle laitetaan joko rauhoittava seerumi tai naamio tilanteen mukaan. Hoito viimeistellään rauhoittavalla tai tasapainottavalla hoitovoiteella ja halutessa voidaan laittaa myös kevyt peittävä meikki, kuten sävyttävä päivävoide.

Ihonpuhdistuksiin saat lisättyä myös kasvohieronnan, joka pehmittää ja valmistelee ihoa puhdistusta varten. Hieronta voidaan tehdä kasvojen ja kaulan alueelle tai pidempänä hartiolle asti yltävänä versiona. On olemassa tiettyjä tilanteita jolloin hierontaa ei välttämättä suositella otettavaksi mekaanisen puhdistuksen yhteydessä. Esimerkiksi akne tai hyvin tulehtunut pustulainen eli märkäpäinen iho eivät siedä hierontaa.

Ihon mekaanisen puhdistuksen voi tehdä myös vartalon alueella esim. Selkä, hartiat tai dekoltee. Mainitsethan asiasta aikaa varatessasi, jotta kosmetologi varaa riittävän ajan hoitoosi.

Huomioithan, että kaikkien ihonpuhdistushoitojen jälkeen vältettävä 12 h saunomista, solariumia, auringonottoa, hikiliikuntaa sekä mekaanisia ärsykkeitä. Iho tarvitsee lepoaikansa puhdistuksen jälkeen

Kasvohieronta

Kasvohieronta on ihana hoitohetki, jossa kosmetologi imeyttää iholle sen hetken mukaan tarvitseman tehohoitoaineen hieronnan yhteydessä, olkoon iho sitten kuiva, herkkä tai muuten eloton esimerkiksi sairauden jälkeen. Hoito päätetään kasvonaamiolla ja hoitavalla voiteella. Ajanvaraus tapahtuu valitsemalla ensin hoito ja sen jälkeen vapaa aika.
Siirry ajanvaraukseen >

Palvelu Hinta
Kasvohoito ihon mekaanisella puhdistuksella 75 min 125.35 €
Kasvohoito ihon mekaanisella puhdistuksella ja hieronta (kasvot, kaula, dekoltee) 90 min 109.00 €