Rasvan siirrolla voidaan toteuttaa monia toimenpiteitä

Rasvansiirrolla voidaan toteuttaa monia toimenpiteitä

Rasvansiirto on yleistyvä toimenpide esteettisistä hoidoista. Ihosairaalan esteettinen sairaanhoitaja Satu Karlsson kertoo mitä kaikkea rasvansiirrolla voidaan tehdä ja mihin sitä ei kannata käyttää.
Varaa aika esteettisen hoitajan konsultaatioon >

Rasvansiirto on luomuvaihtoehto täyteaineille

Toimenpide on esteettinen hoito, millä voidaan siistiä ja korjailla kasvojen muotoa. Rasvansiirrolla voidaan muokata synnynnäisiä piirteitä, iän mukana tulevia muutoksia tai onnettomuuden aiheuttamia vahinkoja.

Yksinkertaisuudessaan toimenpiteessä imetään rasvasoluja potilaasta ja siirretään se kehossa toiseen kohtaan.

Mitä kaikkea rasvansiirrolla voidaan tehdä?

Rasvansiirron tyypillisin syy on iän mukana tulevien muutosten korjailu. Ihmisen ikääntyessä ihossa olevan kollageenin tuotanto hidastuu sekä lihasmassa katoaa vähitellen.

“Kollageeni tekee ihosta kimmoisan ja pitää sen nuorekkaampana, joten sen vähentyessä kasvojen iho alkaa vähitellen valumaan kasvojen alaosaan. Rasvansiirrolla saadaan niin sanotusti kasvojen kadonnutta volyymia takaisin.”

“Tyypillisiä toimenpiteitä ikääntymistä vastaan ovat poskipäiden korostus rasvan avulla, silmänalusten alaluomen tasoitus ja leukalinjan siloittaminen. Huuliin ei kannata tehdä rasvansiirtoa, koska se häviää niin nopeasti.”

“Rasvan avulla voidaan myös korjailla kasvojen luontaista epäsymmetrisyyttä ja tehdä kasvojen pienempää muotoilua. Myös arpia voidaan hoitaa rasvan avulla, siirtämällä rasvaa arven ja lihasmassan väliin, jolloin rasvakudos alkaa hoitaa arpea ja arven kiinnittymisestä aiheutunut mahdollinen kipu helpottuu”, Karlsson kertoo.

“Rasvaa voidaan myös siirtää rintoihin implanttien sijaan, mutta kyseistä toimenpidettä emme tee Ihosairaalassa”, Karlsson lisää.

Toimenpide tulee suunnitella tarkkaan

Ennen toimenpidettä pidetään konsultaatio, missä suunnitellaan, miten toimenpide toteutetaaan ja mihin mahdollinen ylimääräisenä otettu rasva laitetaan, sillä kaikki otettu rasva pyritään käyttämään.

Varaa aika esteettisen hoitajan konsultaatioon >